Vrouw fitness

Krachttraining tips om blessures te voorkomen

Krachttraining is niet alleen goed om af te vallen, maar ook om een sterker lichaam te ontwikkelen. Hier worden echter veel fouten door beginners gemaakt. Deze fouten kunnen serieuze volgen hebben. Hieronder dus enkele tips die je kunnen helpen het meeste uit jezelf te halen.

Begeleiding

Als je een nieuwkomer bent in de wereld van krachttraining kan het een beetje veel worden. Een goede begeleiding in het begin kan het verschil maken. Deze trainer zul je niet alleen helpen je te oriënteren, maar zul je ook de perfecte techniek leren voor diverse oefeningen. Ik zelf heb nog een tijdje bij personal trainer den haag gezeten om de greepjes van het vak te leren. Met de juiste techniek voorkom je blessures die je kunt oplopen door oefeningen verkeerd te doen.

Voeding

Voeding is net zo belangrijk als de oefeningen die je doet. Zonder goede voeding zul je geen resultaten zien. Hier had ik een tijdje geleden gebruik gemaakt van een voedingscoach. Hij leerde me waar ik op moet letten en wat de perfecte maaltijd is als ik net van de sport kwam. Je lichaam heeft veel meer nodig als je regelmatig traint. Hier is bijvoorbeeld ook belangrijk dat je veel water drinkt.

Je eigen stijl

Tegenwoordig zijn er zoveel verschillende theorieën over hoe je het best je lichaam traint. De meeste van deze theorieën zijn ook ondersteund door wetenschappelijke onderzoeken. Kort gezegd er zijn veel manieren om je lichaam te trainen. Kies een manier die voor jezelf werkt en houd je eraan. Constant wisselen van techniek zul je niet verder helpen. Ook moet je opletten aan wat voor een training je begint. Een training kan te moeilijk zijn voor je lichaam in het begin. Begin dus rustig en bouw jezelf op.

Slaap

De rust tijden voor je lichaam zijn net zo belangrijk als de uren die je sport. Zonder rust ga je je lichaam overbelasten. Dit kan tot blessures lijden. Genoeg slaap zorgt er ook voor dat je lichaam alles goed verwerkt. Niet genoeg slaap kan zelfs als gevolgen hebben dat je onnodige kilo’s erbij krijgt.


Dit zijn de tips die ik elke week voor mijzelf volg en ik hoop dat ze je ook verder kunnen helpen.

Geef een reactie